zondag 10 januari 2010

Hoe God de Islam gebruikt..

In de afgelopen tijd is het me opgevallen dat Moslim extremisten op een onverwachte wijze worden gebruikt door de God van Israel.
Ik wil zomaar 3 zaken benoemen, maar tegelijkertijd weet ik dat er meer voorbeelden zijn.

1. Afgelopen week is er door het hooggerechtshof in Maleisie toestemming gegeven aan de Rooms-Katholieke krant The Herald toestemming gegeven om het woord ‘Allah’ te gebruiken voor de naam van 'God'.
Inmiddels zijn er al 4 kerken aangevallen op Maleisie.

Wat mij verrast is dat in het Midden Oosten en in Azie deze vertaling voor de naam van God nog steeds wordt gebruikt, ook de bijbelvertalingen kennen deze naam.
Dat dit gebeurd zegt eigenlijk meer over de christenen dan over de Moslims.
Als je studie doet naar de naam Allah, dan kom je uit bij de maangod, die door Mohammed werd uitgekozen.
Het symbol van de Islam is de maan en die zie je dan ook terug op de moskeeen.
Welke Naam moeten we dan gebruiken voor ‘GOD”:
In Exodus 3 vers 13 t/m 15 staat: “De God van Abraham, Isaak en Jakob heeft mij (Mozes) tot u gezonden: dit is Mijn Naam voor eeuwig en zo wil Ik aangeroepen worden van geslacht tot geslacht”.
Ook lezen we dat God zich openbaart aan Mozes onder de Naam YAHWEH.

Wereldwijd zijn er steeds meer christenen die geloven dat Allah en de God van Abraham, Isaak en Jacob dezelfde God zijn, maar dit is een absolute onwaarheid.
Daarom is het des te opvallender dat de Moslims niet willen dat christenen dezelfde naam gebruiken.
Al vele jaren gaan er gelovigen naar o.a. Indonesie toe om christenen te onderwijzen over de ware Naam van onze GOD.
Is het daarom niet verwonderlijk dat er een strijd is om de Naam en Eer van God?

2. In de afgelopen tijd heb ik het genoegen mogen hebben om met een aantal sympathieke mensen uit Iran te spreken.
Een voorval wil ik hierbij vermelden. Ik sprak met een intelligente man die ik vroeg of hij christen was, maar dat was hij niet. Daarop vroeg ik hem of hij Moslim was, maar dat was hij ook niet meer. Ik vroeg hem waarom hij zijn geloof niet meer beleed. Hij antwoordde mij toen dat hij door het extremisme, de corruptie en de schijnheiligheid van de moslimgeestelijken hij niets meer met de Islam te maken wilde hebben. En deze man is niet de enige, integendeel, zeer veel moslims ervaren dit.
Nu mag ik met hem spreken over het geloof.

3. Onder erbarmelijke omstandigheden houden moslimextremisten in het Midden Oosten de bevolking in angst. Met lede ogen kijkt menigeen naar Israel die als enig land in het Midden Oosten stand houdt tegen de Islam en waar vrijheid heerst.
Zo is men jaloers op Israel. En gaat men op zoek naar de ware God.

Zomaar een aantal zaken heel kort benoemd en waar we in eerste instantie helemaal niet in de gaten hebben dat juist God dit laat gebeuren om de mensen naar Hem toe te trekken en om Zijn Naam weer in ere te herstellen.

Laten we daarom ook dankbaar zijn dat God deze dingen laat gebeuren, ook al snappen wij niet waarom het op deze wijze moet.

Geen opmerkingen: