zondag 13 juli 2008

14 juli 2008. Een nieuwe fase

Vanaf maandag 14 juli begin ik officieel met mijn nieuwe baan. Een leuke en goede reden om deze weblog te starten. Mijn nieuwe baan houdt in dat ik nu drie dagen per week ga werken. De tijd die ik over heb kan ik nu gebruiken voor andere zaken.
Toch zal ik de komende tijd de andere twee dagen blijven werken bij mijn oude werkgever omdat er helaas nog geen vervanger is voor mij. Ik hoop en bid dat mijn vervanger snel wordt gevonden.
Begin 2008 hebben Inge en ik 40 dagen gevast. We verlangden naar een doorbraak in ons leven. De periode die achter ons lag heeft ons getoond dat het zo niet langer kon. Maar tegelijkertijd wilden we de wil van de Heer zoeken, niet zelf het plaatje invullen, maar Hem zoeken die ons leven leidt. Ook waren we ervan overtuigd dat we niet zelf het plaatje moesten invullen maar aan de Here God moesten overlaten. We zien dan ook duidelijk de leiding in het feit dat deze nieuwe baan zonder te zoeken op onze weg kwam. De Heer ziet alle dingen en weet alle dingen.
We zijn dan ook dankbaar voor deze mogelijkheid om tijd vrij te kunnen maken.
De prioriteiten zullen zijn:
  1. De God van Israel.
  2. Mijn gezin
  3. Werkzaamheden in Gods Koninkrijk

De afgelopen jaren hebben hun tol geeist in het gezin en ben ik als vader vaak tekort geschoten. Een drukke baan, werk voor de stichting Pillar of Fire, betrokken in het Huis van Gebed Daniel, coordinator voor het Israelplatform, het blad Blaast de Sjofar en aanverwante zaken hebben ervoor gezorgd dat ik amper tijd had voor mijn gezin en mijzelf.

Deze stap om mijn baan op te zeggen voor een nieuwe uitdaging betekent ook in zekere zin een stap in geloof. Omdat onze financien ook aanzienlijk minder zijn, is er een zekere onzekerheid. Toch hebben Inge en ik vertrouwen dat de God van Israel zal voorzien.

Gezegend worden betekent ook dat je rond kan komen met datgene wat je hebt /ontvangt. Dit
in tegenstelling met wat de prosperity teaching doet geloven.

Ik besluit mijn eerste stukje met onze trouwtekst (31 mei 1985). Een bijbeltekst die in ons
leven is uitgekomen:

Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal
u bovendien geschonken worden (Mt 6:33).

Geen opmerkingen: